Oferta Grupy Kapitałowej OT Logistics jedyną w przetargu na zakup ok. 12% akcji Luka Rijeka d.d.

W poniedziałek 28 sierpnia br. minął termin składania ofert na zakup 1,58 mln (11,75%) akcji operatora portu Luka Rijeka d.d. należących do chorwackiej agencji prywatyzacyjnej CERP. OT Logistics S.A. jest jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu. Za blisko 12% pakiet akcji oferuje 45,6 mln zł (79,2 mln kun chorwackich).

Agencja prywatyzacyjna CERP przystąpi teraz do weryfikacji formalnej złożonej oferty. Zgodnie z warunkami przetargu przysługuje jej prawo do niezaakceptowania otrzymanych ofert przetargowych i niedokonania sprzedaży. W przypadku akceptacji oferty sprzedaż akcji nastąpi 7 września 2017 r. w trybie transakcji pakietowej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu.

Jeśli 11,75% akcji Luka Rijeka d.d. trafi do Grupy Kapitałowej OT Logistics, będzie ona posiadać w sumie 32,56% akcji chorwackiego operatora portowego. W lipcu 2015 roku w ofercie publicznej OT Logistics nabyła 20,81% akcji Luka Rijeka d.d. Spółka zapowiadała wówczas, że jest zainteresowana dalszym zwiększaniem zaangażowania w Luka Rijeka i że zamierza współpracować z portem operacyjnie, jak również w zakresie inwestycji.

Zwiększenie udziałów w chorwackiej spółce jest zgodne ze strategią Grupy Kapitałowej OT Logistics, która zakłada uzyskanie pozycji lidera w zakresie obsługi transportowo–logistycznej w Europie Środkowej i Wschodniej, rozwój terminali portowych oraz uzyskanie pozycji lidera w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego. Jednym z kluczowych celów Grupy jest budowa korytarza Bałtyk-Adriatyk i zapewnienie klientom w regionie kompleksowej oferty logistycznej obejmującej zarówno usługi portowe, jak i usługi transportowe wewnątrz lądu. Grupa Kapitałowa zamierza zrealizować te cele również poprzez akwizycje, wzrost organiczny oraz alianse strategiczne.

Obecnie oprócz udziałów w chorwackim porcie Luka Rijeka, Grupa OT Logistics jest właścicielem OT Port Świnoujście, największego portu masowego na polskim zachodnim wybrzeżu, uniwersalnego portu w Gdyni z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce – OT Port Gdynia, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. W portfelu aktywów Grupy Kapitałowej OT Logistics znajduje się również port w Kołobrzegu.