Dla operatorów portowych nadchodzą dobre lata
OT Logistics kontynuuje działania restrukturyzacyjne i optymalizujące. W roku 2022 zamierza zakończyć inwestycje w porcie w Gdyni, związane głównie z obsługą przeładunków ro-ro. Kontynuuje także modernizację urządzeń portowych i przeładunkowych w Świnoujściu.
Decyzja o szybkim rozpoczęciu restrukturyzacji w roku 2020 była koniecznością. Po odzyskaniu stabilności finansowej Grupa OTL śmielej może patrzeć w przyszłość. Spoglądając w perspektywę roku 2022 można spodziewać się, że dla operatorów portowych nadchodzą dobre lata. Porty zaczynają być mocno przepełnione, obrót towarowy systematycznie rośnie. Grupa notuje coraz większą dynamikę asortymentu, szczególnie towarów drobnicowych, związaną z koniunkturą w przemyśle. W ostatnim czasie dobrze rozwijał się segment ro-ro obsługiwany przez OT Port Gdynia, spółkę portową z grupy, która posiada jedyny w Polsce terminal przeznaczony do obsługi ro-ro głównie klientów skandynawskich. W tym segmencie obserwuje się bardzo dużą dynamikę, co może wpłynąć na dalszy wzrost obsługi tej kategorii towarów. Widać również dobre perspektywy obrotu towarowego związane z przemysłem hutniczym. Obecnie mamy do czynienia z postpandemicznym ożywieniem gospodarki i o ile w roku poprzednim towary związane z przemysłem hutniczym nie były liderem wzrostów, to po odbiciu rosną one dynamicznie.